Hoi ik ben nieuw hier

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw buikwandcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een buikwandcorrectie ingreep verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.

Re: Hoi ik ben nieuw hier

Berichtdoor roos0710 » za jul 31, 2010 6:57 pm

Hey Remmy,

ik hoop ook dat het zo gaat worden wat ik mij ervan voorgesteld hebt?

Ik las net ergens een stukje van jou over rugpijn na het reven van de spieren. Ik hoop dat ik er geen rugpijn aan over hou? Heb wel heel erg veel rugpijn nu nog , en dit wordt echt niet minder. Ben idd een heel andere houding aangaan nemen met lopen maar het wilt anders gewoon niet. Ik hoop niet dat ik nog eens naar een mensendick of fysio of iets dergelijks heen hoef om weer een"normale" houding te moeten aanleren???

Ik moet 11 aug. weer op controle. Ben benieuwd wat dr. Van Selms ervan vindt en ook van mijn navel, want die vind ik nu niet zo mooi meer. Het lijkt wel of er een stukje wildvlees? in is gegroeid? Hopelijk kan hij het verwijderen.
Het was een mooi klein diep naveltje maar van het diepe is bijna niks meer over, is bijna dicht :? :?
Nou ja, even afwachten wat hij zegt en wat er eventueel aan gedaan kan worden.

Verder denk ik dat ik links wat meer vel kan vasthouden dan rechts, maar het is nog maar net 4 weken geleden, dus miss oordeel ik wel even iets te snel?? We zullen zien wat de pc 11 aug. zegt?

Groetjes Roos
roos0710

Berichtdoor roos0710 » ma aug 02, 2010 9:39 am

Phff, heb gisteren (vandaag 4 weken geleden geopereerd) een dagje gewerkt.
Zag er zo vreselijk tegenop. Ik zou een avonddienst hebben maar vrijdag belde ik een collega of hij niet met me wilde ruilen, hij mijn avond en ik zijn dagdienst. Gelukkig wilde hij dit wel. Moest er niet aan denken om gister tot half 12 in de avond te moeten werken.
Rond een uurtje of 2 in de middag was ik het wel helemaal zat :( pijn in mijn rug, buik voelde niet lekker aan, branderige pijn rond de gereefde spieren en het litteken trok behoorlijk. Mocht mijn collega wel bellen als het écht niet meer zou gaan, dan zou hij eerder komen. Heb ik niet gedaan, heb gewoon mijn dienst tot 16.00 uur gewerkt, was allang blij dat hij met me wilde ruilen.
Moet zeggen het is me niet echt tegen gevallen maar normaliter zou ik rond 2 uur, als ik thuis was op bed liggen en ja dat kon natuurlijk gisteren niet. Maar ben blij dat ik heb doorgezet. Nu een hele week weer vrij (heb nog steeds vakantie) en zondag a.s weer een dagje werken en dan weer een week vrij en dan 15 aug. begin ik voor het eggie :mrgreen: en heb dan ook gelijk 8 diensten achter elkaar om te werken!!!!!!!!!!!!! :roll: :evil: En ja daar zie ik behoorlijk tegenop. Ik werk in die week namelijk 3 diensten extra ivm vakantie's vam collega's.
nou ja nog 2 weekjes, wie weet gaat het helemaal super, met mijn rugpijn en de rest van de ongemakken??

Groetjes Roos
roos0710

Berichtdoor mita » ma aug 02, 2010 6:59 pm

dag roos,

goed van je hoor dat je door gezet hebt, en ja die middag dutjes
wen je snel aan hoor. kan begrijpen dat je tegen die 8 diensten opziet,
ik zou er ook niet aan moeten denken. maar in 2 weken kan er veel gebeuren
dus wie weet gaat het dan allemaal wel lekker.

groetjes mita
mita

Berichtdoor roos0710 » wo aug 04, 2010 2:02 pm

Potdikke, wil zo graaaaaaaaaaaaag op mijn zij/buik liggen maar dat lukt bij mij nog steeds niet :( Ben het op de rug slapen zo zat en heb het idee dat mijn rugpijnklachten hierdoor écht niet minder worden.
Tja, en de vorderingen qua mijn bolle buik..............? Ik vind dat er nog niet echt verschil is te zien vanaf dag 1. Het enige is dat hij niet meer klotst als ik erop druk, sinds het vocht eruit is gehaald maar bollig is hij nog steeds en voelt ook hard :( Zal dit met de tijd verdwijnen :?: :roll:

@ Mita, wat knap van je dat jij al wel op je zij kan slapen, heerlijk lijkt me dat. Ik wil ooooooooooooooooook zoooooooooooooo graaaaaaaaaaaaag op mijn zij slaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapen :roll:
Ik probeer het wel steeds maar hou het niet lang vol.
Rechts van mijn buik daar zit zo'n eigenaardig plekje al vanaf het begin, erg gevoelig, wat pijnlijk en trekt dus als ik op mijn zij wil liggen.
Ik heb ook nog steeds pijn van de lipo en jij??
Blauwe plekken niet meer maar die had ik al na een dag of 10 niet meer maar de pijn, oeffff nog steeds hoor. Voel het helemaal tot op mijn bod :(

Groetjes Roos
roos0710

Berichtdoor kokkie » wo aug 04, 2010 8:04 pm

wat een gedoe allemaal he! Je kijkt maanden naar de bwc uit. Dan heb je hem gehad en wil je eigelijk meteen genieten van je platte buik. Ik kan me wel voorstellen hoor dat je na 4 weken je gewone leven weer/moet op wilt pakken. Maar een bwc is niet niks hoor! Als je zo'n filmpje kijkt, liften ze toch wel even heel wat vel op en wordt er nogal wat van je lijf verwacht om alles te genezen. Maar een keer lekker slapen zoals je zelf wilt, zou toch wel fijn zijn! Ik kijk ook erg uit naar 1 september en ik zie er ook wel tegen op. Wat weegt het zwaarst?
Nou Roos, vanuit Spanje een voorspoedig herstel en inderdaad, in 2 weken kan veel gebeuren!!

groetjes
kokkie

Berichtdoor roos0710 » do aug 05, 2010 4:41 pm

bod=bot natuurlijk :oops:

Hey Kokkie,

ja moet eerlijk zeggen dat vergeleken met 1 week terug ik alweer stukken beter (rechterop) loop en mijn rugklachten sinds 2 dagen ook iets minder zijn geworden. En je hebt gelijk hoor, het is een behoorlijke operatie en ja, ook ik heb het filmpje gezien hoe het gedaan wordt en is best heftig allemaal. Helemaal als ook je spieren gedaan worden. Herstellen is dan ook écht niet in een paar weekjes gebeurd. En ja hoor, ik ga er vanuit dat ik over 2 weken toch wel een stuk rechtop zal lopen. Als dat zo is zullen de rugklachten ook minder worden. Moet zeggen dat een warm bad me ook goed helpt voor mijn rug. Heb dat nu 2 x gedaan en 's morgens kom ik een stuk beter me bed uit.

Spannend hé voor je 1 sept. schiet al aardig op.
Ik zag juist helemaal niet tegen mijn operatie op, had er zo'n zin in :mrgreen: phfff en ja toen het achter de rug was, is het me erg tegen gevallen. Afijn, over een paar weekjes zal ik lachend mijn dagboekje terug lezen :wink:

Groetjes Roos
roos0710

Berichtdoor remmy » vr aug 06, 2010 6:35 pm

Wat rot allemaal voor je Roos. Hier een virtuele knuffel ((((roos))))

Ik hoop echt dat het heel erg snel beter gaat en dat ook het resultaat beter gaat worden want daar heb je het uiteindelijk voor gedaan.
remmy

Berichtdoor roos0710 » vr aug 06, 2010 7:59 pm

remmy schreef:Wat rot allemaal voor je Roos. Hier een virtuele knuffel ((((roos))))

Ik hoop echt dat het heel erg snel beter gaat en dat ook het resultaat beter gaat worden want daar heb je het uiteindelijk voor gedaan.

Ahh, thnx Remmy.
Ik hoop ook echt dat het nu super snel gaat met rechterop lopen, weet zeker dat de rugpijn ook stukken minder zal worden.
Moet zeggen dat de boel ook erg trekt, maar als ik hier zo de verhalen lees en van jou, weet ik dat dit heel nomaal is en dit met de tijd ook wel goed komt.

XX Roos
roos0710

Berichtdoor mita » za aug 07, 2010 4:25 pm

dag roos,

wel balen dat je nog steeds last hebt van de lypo, ik heb daar gelukkig geen
last van gehad maar kan begrijpen dat het wel moeilijker is als je dat wel hebt.
ik loop nu s`ochtends recht en aan het eind van de dag minder recht.
doe rustig aan en het komt allemaal goed, doe rustig aan.

groetjes mita
mita

Berichtdoor roos0710 » za aug 07, 2010 6:57 pm

mita schreef:dag roos,

wel balen dat je nog steeds last hebt van de lypo, ik heb daar gelukkig geen
last van gehad maar kan begrijpen dat het wel moeilijker is als je dat wel hebt.
ik loop nu s`ochtends recht en aan het eind van de dag minder recht.
doe rustig aan en het komt allemaal goed, doe rustig aan.

groetjes mita

jeetje, snap er dus helemaal geen hout van, dat het bij nog zo'n [ijn doet die lipo.
Ik ga dit woensdag toch maar even vragen aan mijn pc, moet heen voor controle.
Zal ook even vragen over mijn navel wat hij ervan vindt? Ik heb ook nog een bol buikie maar voelt hard aan, heb nu niet het idee dat hij vol met vocht zit? Hoop wel dat dit nog weggaat, zal woensdag ook even vragen wat hij denkt dat ht is vocht of gewoon een harde buik :?

Ben blij voor je dat jij geen last meer hebt van je lipo.
En ook ik begin de dag aardig goed met rechtop lopen (alleen vandaag dus niet :( ) en idd later op de dag weer zo krom als een hoepel :mrgreen:

Wanneer moet jij weer heen voor controle?

Groetjes Roos
roos0710

Berichtdoor roos0710 » wo aug 11, 2010 4:59 pm

Ben vandaag op controle geweest. Ben nu 5,5 week verder na de OK.
Ziet er allemaal goed uit. Alleen mijn navel, mijn oude navel steekt er ietsje uit maar daar kijken we later naar of we hier eventueel poliklinisch nog wat aan gaan doen.
Heb een recept gekregen voor sillicone pleisters, voor een mooier resultaat van het litteken maar vooral voor het litteken zachter te maken??
Mijn benieuwen of het werkt. Smeren met de creme die ik nu heb hoef ik dan niet meer, alleen dus die pleisters gebruiken.

Het bolle buikkie moet toch vanzelf minder worden , dus er is geen vocht meer eruit getrokken, (klotste ook niet net als de vorige keer) hij wilde me niet meer pesten met z'n spuit, vanwege het feit dat ik gewoon nog veel pijn heb :lol:
Verder zou dit met sporten ook minder moeten worden, dus morgen gelijk maar beginnen met sporten :P

En over het sporten, ik heb het gevraagd.
Mijn pc zegt dat buikspieren trainen nu écht uit den boze is, daar is het nog écht veel te vroeg voor.
Na 3 maaden mag ik de buikspieren rustig aan opbouwen om die te trainen, dus niet gelijk tig sit ups doen en ook niet al gelijk beginnen met buikspieroefeningen met gewichten eraan :mrgreen: Verder is cardio wel toegestaan (fietsen,loopband,cross trainer, steppen) en fitness (benen, armen, rug, schouders,borst) met hele lichten gewichten mag ook nu al, maar ook dit alles rustig opbouwen.

Heb er helemaal zin in, dus morgen ga ik het sporten weer heel rustig oppakken.

Moet over 2 maanden weer terug voor controle.

Groetjes Roos
roos0710

Berichtdoor blokkendoos » wo aug 11, 2010 5:03 pm

Hoi roos

Ik gebruik al 2 weken de pleisters en ben er tot nu toe tevreden over alleen het is voor een lange tijd maa at moeten we er maar voor over hebben toch!!!

Blokkendoos
blokkendoos

Berichtdoor roos0710 » wo aug 11, 2010 5:37 pm

blokkendoos schreef:Hoi roos

Ik gebruik al 2 weken de pleisters en ben er tot nu toe tevreden over alleen het is voor een lange tijd maa at moeten we er maar voor over hebben toch!!!

Blokkendoos

Hoi blokkendoos,

ik heb idd begrepen dat je het een lange tijd moet gebruiken.
Zo is het, als het effect heeft dan moet je het er maar voor over hebben.

Hoe vaak was jij de pleisters??
Ik heb ze nog niet, mijn apotheek moest ze bestellen, waarschijnlijk hebben ze het morgen binnen en anders vrijdag.

Gr, Roos
roos0710

Berichtdoor blokkendoos » do aug 12, 2010 5:00 am

Hoi Roos

Ik was ze om de 2 dagen even goed droog deppen met de handdoek en na een half uurtje kan ik ze weer gebruiken.
Gelukkig dat ze vergoedt worden ik vind ze wel erg duur het lijkt me prettiger dan de zalf maar die heb ik niet gebruikt hoor maar is mijn gevoel,met jou gaat het nu ook langzaam vooruit.
Lukt het met het werken?

Blokkendoos
blokkendoos

Berichtdoor roos0710 » do aug 12, 2010 8:16 am

Hoi Blokkendoos

ja het gaat met me.
Heb best nog veel last van de gereefde spieren maar dit kon wel maanden duren zei mijn pc gisteren :(
Heb met name last van de strakheid en de hechtingen welke dus erg pijnlijk zij nu, omdat er flink wat littekenweefsel zit.
De pc was hier wel blij mee met al dat littekenweefsel, een goede bescherming zei hij maar ik ben hier niet blij mee :mrgreen: , tis gewoon erg pijnlijk allemaal. Na 3 maanden zo ongeveer moet dit wel beter worden maar het is een kwestie van maanden. Ik viel ook in de zwaarste categorie van het reven van de spieren (lees; onwijs slechte spieren, die hij behoorlijk heeft moeten aanspannen).

Ja was 1 aug. toen begonnen met 1 dagje werken, had toen een dagdienst, dat viel mij erg mee, daarna was ik een week vrij.
8 aug. had ik toen weer een late dienst en dat was me erg tegengevallen. Kwam helemaal kapot thuis, had veel pijn in mijn rug en was zoooo blij dat ik op mijn bed lag. Nu van het weekend begin ik weer met 2 vroege diensten dan 1 dagje vrij (maandag) en dan moet ik de rest van de week werken, 6 diensten achter elkaar :shock: zie daar wel vreselijk tegenop. Zal kijken hoe het gaat................?

Als het goed is heeft de apotheek vandaag de pleisters binnen, ik hoop het dan kan ik die gaan gebruiken.
Smeren vond ik niet erg, smeerde soms wel eens 4 x per dag maar goed dat hoeft straks niet meer. Zal wel nog blijven smeren op de plekken waar de gaatjes van de lipo zitten en verder alles (navel en buik) met pleisters plakken. Ben benieuwd of mijn verzekering het gaat vergoeden, volgens de apothekersassistente wel, ik weet dat ze prijzig zijn. Nou ja we zullen zien en anders maar zelf betalen, als het maar werkt maar dat zal wel even duren voor je het resultaat zult zien.

Groetjes Roos
roos0710

VorigeVolgende

Keer terug naar Buikwandcorrectie dagboeken