Ik vraag me af of iemand het volgende verhaal wel eens heeft meegemaakt.
Je geloofd je ogen(oren) niet
Na 6 maanden "vechten" met mijn zorgverzekeraar, kreeg ik eindelijk mijn BWC vergoed
Omdat ik een uitzonderings geval ben, word het vergoed uit de aanvullende verzekering.
Zwart op wit staat het in de brief die ik kreeg en die naar het ziekenhuis (Maasstadziekenhuis Rotterdam, locatie zuider)
werd gestuurd dat het, minus een eigen bijdrage, helemaal werd vergoed.
Wat schetst mijn verbazing...........
Omdat het uit een ander potje komt dan de hoofdverzekering, werd er mij mede gedeeld, dat ik eerst even
de operatie zelf vooruit moet betalen en dan moet declareren bij de verzekering, omdat dit word gezien als cosmetisch
terwijl het dat niet is. Alleen maar omdat het dus uit een ander potje komt
Nu schud ik niet zomaar ettelijke duizenden euro's uit mijn mouw, anders had ik niet voor een vergoeding hoeven te vragen,
dus ik vroeg hoe ze daar nu in godsnaam bij kwamen dat ik dat ff kon doen.
Tja, dat is het beleid van het ziekenhuis......... en kan ik dus fluiten naar mijn operatie
Er was geen stok tussen te krijgen.
Het is natuurlijk heeeel moeilijk om de eigen bijdrage van de rekening te trekken en hem pas na de operatie op te
sturen
Waarom doen mensen nu zo moeilijk
toch voor mekaar heb gekregen, ben je dol van vreugde en dan word je "gepakt" (ik houd het netjes maar bedoel wat anders)
door het ziekenhuis en loop je WEER tegen een muur aan. Een ziekenhuis waar ik mijn hele leven al kom.
Oke, ik ben nu al zolang bezig, dat we er maar weer een klacht tegenaan gooien bij het ziekenhuis. Ik ga er eens lekker voor
zitten en hoop dat ik de kracht en energie houd om me hier weer door te werken. Werkt dit niet, dan kan ik volgens CZ wel een
ander ziekenhuis/kliniek zoeken die wel eerst wil opereren en dan pas declareerd, maar dan moet wel alle papierwerk opnieuw
en zijn we weer ettelijke maanden of langer verder.
Misschien moet ik maar eens een stukje voor de krant schrijven.........
Ik moet trouwens wel een grote pluim geven voor CZ, want die hebben er nog voor me achteraan gebeld om te proberen het
voor elkaar te krijgen, maar het ziekenhuis is daar vrij in. Ze zijn niet aan een contract gebonden. Het telefoontje van CZ
heeft dus helaas niet geholpen.
Graag hoor ik of er nog meer mensen zijn die zo iets hebben meegemaakt.
Groetjes van een eeeeeeuwig klachten sturende,
Mona