gebroken lijnzaad voor makkelijke stoelgang

Heeft u een tip die betrekking heeft op de periode vóór, tijdens of na een buikwandcorrectie?. Zet hem dan hier!

gebroken lijnzaad voor makkelijke stoelgang

Berichtdoor kuga » zo mei 30, 2010 9:08 am

Hallo,

Ik ga sowieso al heel moeilijk naar het toilet voor de grote boodschap. Iemand gaf me ooit de tip om een koffielepel gebroken lijnzaad in kop melk (of water, of potje yoghurt) in te nemen. Dit maakt de stoelgang iets zachter en dus makkelijker om uit je lichaam te krijgen.(misschien wel raar geforumuleerd maar ja ? )

Dus een tip voor mensen die een bwc krijgen, neem reeds een dag of 2 voordien deze korreltjes in en na de op kun je lekker rustig je stoelgang maken. Hard persen lukt toch niet, zeker niet voor mensen die hun buikspieren lieten aanspannen.

Kuga
kuga

Re: gebroken lijnzaad voor makkelijke stoelgang

Berichtdoor Lara » ma mei 31, 2010 12:03 pm

Goeie tip Kuga!
Lara

Berichtdoor holantina » do jun 10, 2010 7:07 am

Hoi Kuga,

Dit is een geweldige tip :D . Lijnzaad is niet alleen erg goed voor de stoelgang, het is ook een goede bron van (o.a.) omega 3 vetzuren.
Ik gebruik het al een tijdje door mijn yoghurt en heb gemerkt dat het zeker helpt. Niet dat ik eerder hier grote problemen heb gehad of zo, maar het maak de stoelgang makkelijker en ook regelmatiger, enz.

Groetjes,

Lourdes.
holantina

Berichtdoor Gerie » za jun 12, 2010 6:59 pm

Hee Holantina!
Ik zag opeens bij dit onderwerp dat je er weer even 'op' was; hoe is het inmiddels met je, al geholpen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met je gegaan is :wink: .
Groetjes, Gerie.
Gerie

Berichtdoor miekske » wo jul 21, 2010 4:05 pm

Hoi

dan heb ik nog een tip om van gebroken lijnzaad lekkere crackers te maken ( ik vind zelf lijnzaad zo puur niet zo lekker):
Lijnzaadcracker

2 el. fijn gemalen lijnzaad (bijv in koffiemolentje)
2 el. water
evt. zout

Gemalen lijnzaad heel even in het water laten wellen (eventueel wat zout), totdat het een papje is geworden. Uitsmeren in crackervorm op bakpapier of siliconen velletje.
2 a 3 min in magnetron hoogste stand totdat het hard is. Van papier halen en binnen een minuut is het afgekoeld en kan je het beleggen.

groetjes miekske
miekske

Berichtdoor holantina » za jul 31, 2010 7:18 pm

Hoi Gerie :) ,

Heb je net een PB gestuurd.

@ Miekske: Wat een goed idee! Klinkt lekker en gezond = perfect :D
holantina

Keer terug naar Tips