hoe zit het met vergoeding van unive ?

Help mee om een overzicht samen te stellen welke ziektekostenverzekeraars een buikwandcorrectie vergoeden en hoeveel ze vergoeden.
Forumregels
Om spammers en spam te weren is registreren alleen mogelijk met een .nl of .be e-mailadres. U kunt dus niet registreren met een .com adres zoals bijv. een hotmail of gmail e-mail adres.
Het plaatsen van namen van artsen (behalve de naam van onze forumarts), klinieken en woonplaatsen is niet toegestaan.
Lees de volledige huisregels voordat u berichten of reacties plaatst.

hoe zit het met vergoeding van unive ?

Berichtdoor esther » za jun 16, 2007 11:17 pm

hoi, ik wil graag weten hoe het zit met vergoeding van unive. ik heb goedkeuring voor een bwc maar weet niet precies wat mijn eigen kosten zullen zijn, ik krijg 75 procent vergoed tot 3000 euro, maar wat kost bv het mca in alkmaar ? of een ander ziekenhuis.. :oops:
ik hoor graag een reactie ! groetjes esther
esther

alkmaar

Berichtdoor jennie » vr jun 22, 2007 12:55 pm

hey,

een bwc in alkmaar kost 3500,-- de pc heeft het vorige week ingediend bij de unive en ik ben erg benieuwd of ik t vergoed krijg.
jennie

Berichtdoor dirkje17 » vr jul 11, 2008 9:14 pm

Heb vandaag een positief advies gekregen voor vergoeding van Univé! Dus ik ben heel erg blij!!!

Nu op zoek naar een geschikte/juiste/goede PC... Heb er zin an..
dirkje17

na de operatie

Berichtdoor esther » vr jul 11, 2008 9:46 pm

inmiddels heb ik de operatie een paar maanden achter de rug en is alles me 100 procent meegevallen, niets geen narigheid enzo,
nu zat ik al een tijdje te wachten op DE rekening van unive, want ja, wat moet je zelf betalen he..
nu kreeg ik hem vanmiddag binnen, en ik schrok me een hoedje !!
niet vanwege de hoogte maar meer het tegenovertgestelde...
ik hoef nl. maar 150,32 te betalen !! tsss, prachtig toch maar ja, zal het wel kloppen ??
maandag maar ff een belletje naar kantoor, het is een gespecifeerde afrekening en het lijkt te kloppen maar toch wil ik het ff navragen.. :wink:
jullie allemaal nog veel succes !
groetjes esther
esther

Berichtdoor dirkje17 » za jul 12, 2008 7:39 am

Hoi Esther,

Dat is mooi toch!!! Goed om te lezen dat je tevreden bent over de operatie. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat uitpakken...

Ben nu heel dringend op zoek naar een geschikte PC. Want kom maar op met de operatie ben er al een hele tijd klaar voor!

Gr. Dirkje17
dirkje17

Berichtdoor dirkje17 » za jul 12, 2008 10:46 am

Mag ik vragen wat voor een operatie je precies hebt ondergaan en of je in het ziekenhuis bent geopereerd of dat je het door een kliniek hebt laten doen.

Hoe lang heb jij in het ziekenhuis gelegen?

Alvast bedankt,
Groetjes Dirkje17
dirkje17

Berichtdoor Lara » zo aug 30, 2009 4:05 pm

Mijn aanvraag is ook onderweg naar de Unive,kregen jullie bij de eerste aanvraag al goedkeuring? Of moesten jullie langs de verzekeringsarts?
Lara

Berichtdoor Ezzy » di sep 29, 2009 9:30 pm

Hoi Lara,
Ik moest langs de verzekeringsarts in Alkmaar. Zij vertelde dat de BWC buiten de verzekering valt mits je aan een aantal voorwaarden voldoet. Ik voldeed daar niet aan maar de arts vond de spleet tussen de buikspieren zo groot dat zij wel ging proberen om voor een vergoeding in aanmerking te komen. Afgelopen woensadg kreeg ik het verlossende bericht... de BWC wordt vergoed!!! Spannend hoor!

Groetjes Esther
Ezzy

Berichtdoor Lara » do okt 01, 2009 1:57 pm

Hoi Ezzy,

gefeliciteerd dat je het vergoed hebt gekregen!
Dat geeft mij ook hoop, ik wacht nog op bericht van Unive, de plastisch chirurg in Alkmaar heeft de aanvraag 4 weken geleden gedaan.
Heb jij eerst een afwijzing gekregen?
En ben je toen meteen naar de verzekerings arts gegaan? Of nog meer stappen moeten ondernemen?

Toppie voor je hoor!
Lara

Berichtdoor Ezzy » za okt 03, 2009 9:53 am

Hoi Lara,

Ik kreeg geen afwijzing maar meteen een oproep om mij te melden bij de verzekeringsarts. De PC dacht zelf dat er geen vergoeding zou komen. Ik denk dat ik hem niet duidelijk genoeg heb laten zien hoe groot de breuk was want toen ik afgelopen donderdag bij hem was was hij toch wel onder de indruk...

Wat zijn jouw klachten? Heb je ook een breuk tussen je buikspieren? Jij loopt dus ook in het MCA begrijp ik uit je berichtje. Het duurde inderdaad ongeveer 5 a 6 weken tot ik die brief kreeg. Daarna duurde het ook weer heel lang voordat ik die afspraak te horen kreeg bij Unive. Daarna duurde het weer 6 weken tot de uitslag. Maar daarna is het wel heel snel gegaan hoor. De week erop ben ik al bij de arts geweest, over 2 weken naar anesthesie en opname en dan de week daarna als alles goed is de operatie.... IEHHHHH.... Spannend hoor, ik kan me er no weinig bij voorstellen.

Groetje Esther
Ezzy

Berichtdoor Lara » zo okt 04, 2009 12:18 pm

Hoi Ezzy,

ja het wachten duurt vreselijk lang maar wel heelfijn dat je het zonder al teveel moeite vergoed hebt gekregen! Daar hoop ik uiteraard ook op.
Hoe heet de pc die je gaat helpen?

Voor zover ik weet zijn mijn buikspieren nog redelijk intact, het is puur de ''blub'' die er hangt die erg in de weg zit met alles. Dr. van Oostrum heeft de brief voor de verzekering gemaakt en gooit het op smetten, hij ziet zeker wel de noodzaak van de operatie in gelukkig.

Ik hoop dat ik net als jij direct naar de verzekeringsarts mag! Het lijkt me zo moeilijk om eerst bezwaar te moeten indienen tegen een afwijzing!
Lara

Unive 2010

Berichtdoor Linda » do nov 19, 2009 8:59 pm

Ook heeft dr.van Oosterum een aanvraag voor mij ingedient bij Unive in 2008. Ik ben bij de verzekeringsarts geweest en heb in november 2008 een afwijzing gekregen.
Nu zag ik in de polisvoorwaarden voor 2010 dat unive 2500,- vergoed voor een bwc als je in de Extra Zorg Polis Best zit.
Ik had net besloten om de kosten zelf te betalen en sta op het operatie-schema bij een andere arts voor 18 december 2009.
Ik heb Unive gebeld en als de opstartdatum van het dbc (diagnose behandeling combinatie) in 2010 ligt dan wordt er dus 2500 euro vergoed. Dit komt erop neer dat als ik twee weken later geopereerd wordt ik recht heb op deze vergoeding.
Ik ga nu overleggen om mijn operatie uit te stellen en vragen of ze een nieuw dossier voor me willen openen begin januari.
Overweeg je dus een bwc en zit je in deze Unive polis..zorg dan dat je eerste consult bij die arts ook op 2010 gedateerd is.

Gr, Linda
Linda

Berichtdoor Lara » za nov 21, 2009 11:25 am

Is die vergoeding nu standaard dan? Ik geloof mijn ogen niet! Dit geeft weer hoop!
Lara

unive

Berichtdoor linda42 » do dec 31, 2009 5:52 am

Volgens mij dekt unive (aanvullende gezinspolis) plastische chirurgie met indicatie. Nou is een bwc toch plastische chirurgie.
Wie weet hoe dit zit, ik weet dat bij aanvullende verzekering best 2500 euro vergoed word, maar bij geznspolis staat geen bedrag.
groetjes Linda42
linda42

Berichtdoor pat30 » do dec 31, 2009 9:31 pm

Hey, ik heb unive aan de telefoon gehad en ze vergoeden de 2500 euro alleen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
BMI onder de 30 en een overhang van 6 centimeter. Als ik een lineaal keihard onder mijn vel druk haal ik nog steeds geen 6 centimeter en mijn pc zegt dat ik niet eens overhang heb. Vind zelf wel dat het hangt.
Hoop er niet teveel op, eisen blijven nog steeds vrij hoog.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal vergoed wordt, voor mijzelf hoop ik dt natuurlijk ook.
groetjes Patricia
pat30

Volgende

Keer terug naar Vergoedingen ziektekostenverzekeraars